četrtek, 19. april 2012

1662726 - nekaj misli o socialnem dialogu

"Prepričan sem namreč, da ima vsak pravico, da se z delodajalcem izpogaja za plačo, delovne pogoje in seveda tudi regres."

Natančno tako.

V USA se odločiš ali imaš jajca in se na trgu za svojo ceno, plačo, ostale benefite, oz. cel plačilni paket pogajaš sam z delodajalcem na štiri oke in izpogajano zapišeš v individualno pogodbo, al hočeš biti t.i. "represented worker", v imenu katerega se pogajajo zastopniki, to je sindikati, to je Mr. Corleone Semullicci e fratteli.

V nobenem primernu nič ni predpisano, niti višina plače, niti regres, niti drugi eventuelni bonusi.

Država se vmešava potencialno samo tako, da določene tipe nagrajevanja, zlasti one v formi varčevanja za recimo starost, eventuelno davčno vzpodbuja. I eta vsjo. 

Tu na forumu sem že pisal kakšen zlagan fumis vaginalis so te slovenistanske kobajagi zaščite deloucef. Imel sem zaposlene enakega ranga, ki so bili del mojega mednarodnega tima, eni so sedeli v SLO, eni na Hrvaškem, eni v Dubaju eni pa v Švici.

Ker govoriti o onih v Švici in zlasti o onih v Dubaju nima smisla, sem tu na forumu večkrat podal primerjavo prodajnika v SLO in na Hrvaškem. Odvisno od kraja življenja je hrvaški zaposleni, ki nima nič totih slovenskih kobajagi-zaščit, pri 100 enot bruto plače prejel cca 8 enot več neto v žep, firma je pa bruto plačala cca 9 enot manj, pozitivna diskrepanca je torej 17, vrednost slovenskih "zaščit je pa z maksimalnim regresom bila cca 2,5 enot letno. Skratka, hrvaški zapoleni je firmo stal manj, dobil pa 5,5 odstotnih točk neto več kot slovenski. Etooo! Toliko o "zaščitienih slovenskih deloucih".

No, zdaj pa še kako se je ta zgodba končala. Abratjitj vnjimanje, gre za skrit moment, ki slovenskim rdečetalibanskim harlekinom noče in nočle postati jasen.

Nekaj časa sem med rastjo zaposloval simetrično v SLO in v CRO. Čez nekaj časa me je nadozrnik v kadrovski vprašal zakaj zaposlujem v SLO, če nas pa manj stane v CRO, delavci so pa bolj zadovoljni, ker prjemejo večji neto. In bilo je konec simetrijske veselice, ker se drugo kot strinjati nisem mogel.

BTW, vsi moji zaposleni so imeli bez vsakih težav možnost se včlaniti v sindikate. In vendarle, nikomur ni na misel prišlo.

Če zadevo pogledamo s stališča tistih v Sloveniji silom prilik nezaposlenih, namesto katerih smo zaposlili na Hrvaškem, jim nič ne pomaga komunistična mudologija, češ, da so "zaščiteni". "Zaščiteni" a brez zaposlitve! Auuuu! Hrvati pa kobajagi "nezaščiteni", a bolj atraktivni za zaposlitev. Cena dela pa se individualno pogaja. 

Tudi sedanji sistem zastopanja ljudi po sindikatih ne bi bil apriorno napačen. Če seveda bi bilo izpolnjeno naslednje:

1. Da za pogajalsko mizo socialnih partnerjev ne sedi država na način kot sedi danes, temveč kvečjemu v roli delodajalca v javnem sektorju. Eden izmed velikih delodajalcev pač.

2. Da dogovorjeno med parnerji za mizo velja izključno za tiste, katere te zastopniki predstavljajo. Npr. Moje podjetje ni v nobeni zbornici in ne želim, da tisto kar se Samo Milič izpogaja ima kakršenkoli upliv na moje podjetje oz, da me na kakršenkoli način obvezuje.

3. Če se je delavec včlanil v sindikat A, ki je za tisto mizo poslal osebo X, ki zastopa vse sindikate v državi in se ta delvec potem pride zaposlit k meni, ki nisem v nobeni zbornici in nihče za tisto mizo mene nima pravice zastopati, se z menoj za plačo in pogoje lahko pogaja bodisi a) delavec sam, ali b) njegov sidnikat A, kar so se pa tisti tam za tisto jebeno mizo dogovorili pa velja za tiste delodajalce in delojemalce kogar so tisti pizdeki predstvaljali.

4. Obvezni regres odpraviti. Če država hoče častiti davek za izplačani regres fajn, ga bom zelo rad uvrstil v "TheCompensationPackage™"

5. Obvezno plačilo prevoza na delo odpaviti. Če država hoče častiti davek za plačani pevoz fajn, ga bom zelo rad uvrstil v "TheCompensationPackage™"

6. Obvezno plačilo malice odpraviti. Če država hoče častiti davek za brezplačno malico v nekem znesku fajn, jo bom zelo rad uvrstil v "TheCompensationPackage™".

7. Če država hoče častiti davek za dodatno pokojnisko varčevanje in ali kaj podobnega fajn, vse to bom zelo rad uvrstil v "TheCompensationPackage™"

...a vedeti moramo,

...da bom kot delodajalec vedno štartal iz tistega, kar se v nas imenuje "Bruto Bruto plača" + vse "ostalo", kar tvori plačilni paket oz. skupni strošek delodajalca. Če jaz vem, da si lahko privoščim recimo 48 jurjev total strošek za inženirja letno (brez šolanja in drugih zadev izven njegovega osebnega paketa) mi bo povsem vseeno kako ga sestavim: Več je davčno ugodnih komponent več jih bom najprej izkoristil, kar ostane, bo bruto-bruto. Od tega koliko država curi zaposlenega na davkih in prispevkih pa bo odvisen njegov neto. Zanimivo je, da naši slavni sindikalni harlekini nikoli ne ptartajo na previsoko obdavčitev plač, čeprav so ravno tam največje rezerve (500 milijonov letno jih je!). ravno nasprotno, oni zagovarjajo višanje davkov, potems e pa izzpogajajo za 15 EUR povišice povprečno. To je cca 100 miljonov letno. A za 500 jih boli kurac. Auuuu!

A vse to o čemer sem govoril mora špilati na trgu, začenši pri ceni mojih izdelkov in storitev, ki jih lahko dosežem, plus zanimalo me bo seveda komparativno koliko stanejo takšni ljudje na trgu.

To, kar imamo zdaj, je pa komunistična đamahirija in ni vredno energije, da bi to šli kobajagi "malo korigirati, da bo postalo dobro". Komunistične regule odjebati in spisati nove, kakršne imajo svobodne civilizirane države s pravo prostotržnostjo. 

Kdor je pa strahopetna ofca, se naj včlani k Semoliču in ga naj zastopa Semolič. Samo, ne meni preko fašističnih zakonov vsiljevati, kar se je tak strahopetec zmenil s Semoličem, 

Semolič pa potem s Hribarjem in vlado za javni sektor in za delodajalce člane pri Miliču. 

Jaz nisem ne javni sektor, ne član Hribarjeve bratovščine, ne član kakršnekoli bratovščine. Ako delavec noče sam z menoj gučati o svojem pekiđu, naj pride Semolič z menoj gučati. Če se zmeniva - ok, če ne, sikter, bom pač zaposlil drugega s katerim se zmenim. As simple as that.

Danes se slovenski javnosti priktiva, da je vse to, kar pri nas dogaja s sindikati, zbornicami in mizami socialne sramote, nič drgega kot lov fašistov-komunistov-mafiozov v kalnem, kjer se nas, ki nismo nikomur od teh pizdunov dali mandat za karkoli, posiljuje z njihovimi kobajagi "dogovori". Frit si jih naj stlačijo, mene njihovi dogovori ne zanimajo. Če oz. ko me pa bodo, se bom včlanil v kakšno od njihovih cehovskih bratovščin in jim podelil mandat, da se smejo namesto mene dogovoriti. Zdaj jim ga nisem.

Link

Ni komentarjev: