četrtek, 6. januar 2011

1050676 - ako kaniš biti super-total-vzdržen, kontribuiraj več, počrpaj vun pa čisto nič

Tako je! In v pravni državi bi tudi imel pravico "izstopiti iz sheme" in dobiti vse kontribucije nazaj. Ok, pod pogoji, ki niso ravno najboljša obrestna mera, ampak ajde to bi prenesli, kanede? :-)

In še to, BiSi je eden od onih, ki skupaj z jato gosi krili z ročicami in gaga podtaknjeno sintagmo ki bi naj kao pomenila, da sme biti PAYGo netransparenten, češ use kar vplačate se sproti porabi za one sedanje upokojence. Ja, in? 

Ja, seveda vemo, da se uporabi, saj temeljni dizajn in sam termin "Pay As You Go" nosi v sebi predvsem to definicijo, da se nekdanjim delavcem-kontributorjem današnjim upokojnencem plačuje iz dadanašnjih kontribucij današnjih delavcev kontributorjev oz. iz konta na katerega se stekajo današnje kontribucije,ki ni nujno ves čas prazen, niti so to nujno edini prilivi na ta konto, (To zelo radi zamolčijo!) hehe, a to nič ne spremeni dejstva, da se nikomur iz PAYGo ne bi smelo plačevati v višini, ki posiljuje in nateguje matematiko nekdanjega kontribucijskega prispevka in celo izplačevati onim, ki sploh niso kontribuirali.

Če na pomoč poklilemo zajebano teto matematik, ugotovimo, da se bi današnjim upokojencem smelo iz PAYGo konta izplačati maksimalno cca eno miljardo letno oz. celo manj, ker so pač de facto tako garjavo malo kontribuirlai v socializmu inakrnacije prve v Kranjcef. Maksimalno! Od 4,8 meljarde kolikor bi morlai kontribuirati današnji delouci glede na višino izplačanih plač. 

Ostalo, socialo torej, bi jim morali izplačevati iz drugih virov, ki so jih žalibog tovariši bodisi že po nemarnem potajkunili, bodisi so jih med pretvorbo iz družbene lastnine neutemeljeno in neupravičeno konvertirali v državno premoženje, namesto v sklad, ki pomaga izplačevati socialo nekoč neprostotržno-dekretno plačno zmanipuliranim delavcem iz časa socializma - sedanjim upokojencem. 

In vsi bi morali kontribuirati, a žal ne kontribuirajo, čeprav pokojnine bodo nekoč prejemali, itd. S slednjim imam v mislih predvsem naslednje - država po načelu neto transakcij v proračunu, glede kontribucij za javne uslužbence, ne naredi realokacije na PAYGo konto, ampak raje prodaja potemkinovski nateg, češ da proračun subvencionira/dotira PAYGo blagajno, potem ko mu je odtegnila alokacijo kontribucije za javne uslužbence in uvalila socialo, ki ne sodi tja. Zadeav se sicer vodi kot "obveznosti proračuna do ZPIZ", ma videti ejd a manjka neka velika skupina, ker ej de facto prilivov le 3,2 milijarde.

Ne vem koliko je ljudem to jasno, ma država s tem vsako leto PAYGo konto, alpa če mu smemo reči PAYGo blagajno, oškoduje/oropa za cca skoraj 4 milijarde. Teh presežkov, ki nastajajo spričo dejstva, da imamo prehodno generacijo ki kontribura več kot pripada socialističnim delavcem današnjim upokojencem, v roku 20 let več ne bo in takrat bomo krvavo potrebovali ta denar ki ga zdaj kradejo/jemljejo za druge namene tej blagajni. Skupaj z učinki investiranja bo to efekt cca 150 do 200 miljard ki jih bo pojedla tema, ki bi morali biti v PAYGo blagajni, pa jih tam ne bo.

Skratka, če je dosedanja kamarilja letno odvzela med 2,2 in 3,5 meljarde in še nealocirala dodatnih 1,5 milijarde letno in ni med privatizacijo poskrbela za temelj za izplačevanje sociale zmanipuliranih socialističnih delvcev, bi reforma morala kot prvo narediti konec tej praksi, ne pa da ustvarja pogoje kako se bo ta praksa nadaljevala in utrdila. Ker njim (komunistom) je to temeljno in fokalno načelo doktrine. Zato tudi so tako "inovativni" pri iskanju načinov kako to stanje podaljšati v večnost. Njim je to vprašanje svetega socializma vsiljenega drhali, dude.

Ko OPEC in EU rečeta, da je reforma nujna, imajo v mislih predvsem to, da sistem mora biti narejen za dolgoročno vzdržnega in to tako da se na prvem mestu morajo iz njega nehati izplačevati sociale, da vsak dobi natančno kakor je kontribuiral (kar vključuje tudi redizajn zaradi demografije!), sam sistem pa redizajnira tako, da sam sebe nosi, seveda vključno z novim preračunom glede na demografska pričakovanja, ma "demografija" figurira pri nas v glavnem kot demagogija. 

Niti OPEC, niti EU, niti seriozna strokovna javnost, ne dopuščajo in ne terjajo, da se reforme izvajajo tako, da zakon velja za nazaj in se pri tem v šusu pokrade že vplačane kontribucije o katerih ti govoriš. Niti ne terjajo da naj bo kontribucija brez kapice, medtem ko je benefit limitiran, ima kapico. OPEC in EU garantirano ne terjajo komunistične uravnilovke podmuklo vgrajene/podtaknjene v sistem.

In ne terjajo komunističnega prozornega natega, da se v bodoče doseže kvazi-vzdržnost tako, da zgolj podaljšajo čas kontribuiranja in skrajšajo čas izplačevanja preko okvirjev realnih demografskih pričakovanj, torej po nategunsko znižajo maso/integral izplačil, medtem ko se viša maso vplačil, skratka nategunsko spremeni razmerje pokojnina vs. kontribucija v škodo varčevalca, kar tako, in se pri tem demografijo ima zgolj za alibi.

Čuj, tak zna čisto vsak retardo narediti vsak sistem za bolj "vzdržnega" oz. profitabilnega. Greš v trgovino in ti trgovc brez tržnega temelja reče, da oni "imajo veselje" biti dolgoročno bolj profitabilni, torej za štruco kruha poslej terjajo euro več, ma štruca več ne bo kilogram, ampak 800 gramov. Auuuuuu, kakšna komunajzarska lopovska umotvorina. Alanfordovsko superhikovska rethardinho umotvorina. Ako kaniš biti super-total-vzdržen, kontribuiraj več, počrpaj vun pa čisto nič. Zero! Nada! Ničevo!

Reforma, ki bi pošteno slonela na novem izračunu, ki recimo naciji transaprentno in nenategunsko razodene, da je do sedaj bilo vpoštevano, da povprečen upokojenec počrpa povprečno recimo 120k EUR v 10 letih, bi brez sprememb v bodoče (leta 2050) zaradi demografije črpal 20 let, pa eto bi moral zato imeti bodisi pol manjšo pokojnino, bodisi se mora čas kontribucij podaljšati in čas izplačila s tem skrajšati, bi hitro bila vsakomur sprejemljiva, saj bi bilo razvidno, da natančno tisto kar si kontribuiral, tudi vun počrpaš, le da je število let drugačno, ker pač živiš dlje, ma integrala kontribucij ti nihče ne zmanjša kar tako. 

Sploh pa bi moralo biti ljudem dovoljeno že po recimo 40 letih kontribucij in recimo 58-tem letu oditi v pokoj z malusi, ne pa da se kamarilja dela mone, da bomo vsi zdravi in sposobni delati do 65. leta, medtem ko podatki kažejo porazno nizka povprečja konribucij do sedaj in bistveno nižjo dobo pri kateri večina Slovencev izgubi službo in postane nezaposljiva. 

In seveda, ljudem bi moralo biti dopustno iz sheme izstopiti do nivoja minimalne socialne varnosti, da se prepreči, da bi neodgovorni padli v breme skupnosti/države. Morda bi celo morali že med to reformo obvezni sistem varčevanja namenoma oz. zavestno zreducirati na ta minimalni obseg.

In končo, še enkrat podčrtam, nobena absolutno nobena reforma, noben zakon ne sme v normalni pravni državi biti apliciran oz. kakorkoli učinkovati na že vplačane kontribucije, kar pomeni, da so oni, ki so že vplačali eno samo kontribucijo, pač hibridi tretirani po dveh zakonih, le oni, ki bodo šele vstopili v sistem po uveljavitvi novega zakona bodo v celoti podvrženi učinkovanju novega zakona. In postali hibridi šele po spremembah v bodočnosti, ki nedvomno bodo, hehe!

Link

Ni komentarjev: