sreda, 30. marec 2011

1155440 - stanje duha v trgovini na drobno

Ne vem za tega, ki je to računal, sam nimam težav razumeti, da vsak vlagatelj mora imeti dobiček in to občutno večji od obresti na depozit v banki, tudi Mercatorjevi, drugače biznisa ni. Ampak, to velja za celotno verigo, od proizvajalca do trgovca.

Problem Mercatorja je po mojem bolj to, da se "preplačilo" materijalizira predvsem preko slabega asortimana nižje kakovosti zaračunanega po ceni višje kakovosti, od katere morda Mercator niti nima spodobnega dobička, to bi namreč v Butalistanu lahko bilo možno.

Sicer pa, če sem iskren, menim, da obstaja med Mercatorjem, Sparom, Tušem in domaćimi maziljenimi dobavitelji, nekšna tiha, morda celo neformalna "cosa nostra" zveza, ki šele posledično de facto živi kot zveza proti potrošnikom.

Z drugimi besedami, stalno se neki podmizi, kartelira, zapira, gredo se nekšne zaprte združbe, prostega trga je pa tu bore malo. Vse to se dogaja v škodo potrošnika, saj je ponudba de facto obupno podpovprečna, cene so pa tudi de facto previsoke za ta kakovostni razred. In še enkrat, dovolim možnost, da Mercator na koncu pod črto ima celo premalo profita za svoje investitorje.

Rešitev je kar se mene tiče samo ena: Zdrav, naravni koitus, beri, čisti prosti trg, eliminacija vsakega, tudi posrednega in prikritega kartelnega delovanja, vsakega zapiranja in oviranja, pa bo kakovost počasti prilezla na vrh, dobri trgovci in tudi dobri proizvajalci bodo imeli več profita, cene pa bodo vseeno nižje za sedanji mediokritetski nivo kakovosti. Bo pa na police počasi prišla tudi roba zelo visoke kakovosti iz vseh vetrov, ki bo imela tudi temu primerno ceno.

Še enkrat spomnim na primer pulskega Mercatorja, ki v pogojih hude konkurence v turistični sezoni ima za stopnjo ali dve boljšo in bogatejšo ponudbo kot v Ljubljani. Zanimivo bi bilo videti kakšen je dobiček. Ne vem zakaj, a meni diši po tem, da je tudi profit v pulski enoti nadpovprečen. hehe.

Nič na svetu ne dviguje kakovosti in zagnanosti za odličnost in nič na svetu ne niža stroškov in ne optimira cen bolj učinkovito kot srdita konkurenca na prostem trgu, kjer so zagotovljene enake možnosti tekme za vse igralce. 

Ni pa to izi doseči iz te naše sedanje situacije, ker velikim igralcem, ki bi pritisnili na mercatorje slovenistanske in simbiote jodlarske v SLO, nihče ne more na silo privleči v Slovenijo. Ker smo že fino friti. Pizdarije pa že fino okostenele.

Link

Ni komentarjev: