petek, 9. december 2011

1482013 - še kratek sestavek o slovenski kolektivistični korporativni miselnosti

[Gustl]
> [xelle2000]
> Naj me trekiji popravijo, če se motim, ampak mislim, da se beseda Borg ne sklanja, podobno kot se ne sklanja beseda Polis. Je tudi množinski samostalnik.
> Reče se: "We are the Borg" oz. "Mi smo Borg". Ne pa Borgi.

Ja, res je.

Drži. Ma, če smo v iber picajzlasti, je treba dodati, da ne gre za "množinski" samostalnik ampak za kolektivistični samostalnik oz. za kolektivni um The Borga, ki se predstavi z "Mi™ The Borg" in ne "Jaz™ The Borg". Ta pojem oz koncept najlažje zapopademo in doumemo, če za plastično empirično opazovanje vzamemo vojščake, ki tvorijo rdečega slovenskega kolektivističnega Borga, ki je tu in nam je na voljo celo na otip.

PS
Kako daleč in kako vseobsežno deluje oz. upliva kolektivistični kolektivni um slovenskega rdečega Borga oz. Njih™ Borga, sem spoznal, ko sem se prvič zaposlil v Sloveniji in sem kupcem, po svoji stari neoliberalni kakopak, zavržno kakopak individualistični šegi, pisma in komitmente pisal ter odgovornost prevzemal v prvi osebi. Ednine, kakopak bogjonimarad antikolektivistično neoliberalno.

Moja asistentka je sprva, zgrožena y bogamy konsternirana takisto, v mojo pisarno hodila nazaj s predlogi korekcije tekstov tak, da se vse spisano v prvi osebi ednine spremeni v koletivistično prvo osebo množine, češ, da je tako po slovenskem knjižnem jeziku. Nekak sem ji uspel dotajčiti, da nismo "odgovorni MI™", ampak sem odgovoren JAZ™ in da naj raje čekira druge, zares jezikovne aspekte memorandumov, vsebine se pa naj ne dotika, ker tudi za njo odgovornost nosim jaz.

Vtihnila in sprostila se je šele kakšno poldrugo leto potem, ko je taipan našega največjega kupca iz tujine, prišel na nek naš veliki dogodek in mi izročil nekšno posebno priznanje zaupanja, ter rekel med drugim: "...najbolj me je prevzelo ter zaupanje instantno vzpostavilo dejstvo, da so vsi dopisi, ki jih je naslovil na nas kot kupce izražali komitment v prvi osebi ednine....vedel sem, da je v ozadju oseba, ki odgovornost in obveze doživlja osebno ter se topogledno niti retorično ne poskuša skrivati za firmo podjetja v katerem dela...". No, potem so moj zaskrbljeni The Borg odnehali. hehe. Jaz sem pa poslej v svoj coaching arsenal dodal postulat numero 101 - Vedno do kupca (in do kolegov) komitiraj v prvi osebi - nikoli se ne skrivaj za kolektivitetom podjetja, zlasti ne ko gredo zadeve narobe, češ, krivi smo vsi. Ko zaposluješ plačo ponudi s stavkom "Lahko ti ponudim..." in ko odpuščaš, ne govori "Mi smo ocenili, ...zato ti dajamo odpoved...", temveč " dajam ti odpoved, ker sem ocenil, ugotovil,...". Tako delajo pravi dedi.

Link

Ni komentarjev: